Rezerwacje na to wydarzenie są już niedostępne.
Rejestracja
Aby zobaczyć zapis webinarium należy być zarejestrowanym użytkownikiem serwisu. Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem przejdź na STRONĘ REJESTRACJI.
Zapis webinarium
Agenda
12:00 – 12:05 – Powitanie uczestników
12:05 – 13:00 – Narzędzia do zarządzania usługami cloud – prezentacja, Karolina Pilarczyk
13:00 – 13:30 – Sesja pytań i odpowiedzi
Opis
Temat: Narzędzia do zarządzania usługami cloud
Dla kogo przeznaczone jest webinarium: administratorzy, specjaliści IT, menedżerowie IT
Czemu firmy wdrażają lub korzystają z gotowych środowisk opartych na cloud computing? Dzieje się tak dlatego, bo chmura pozwala zwiększyć szybkość dostarczania nowych usług biznesowych przy jednoczesnej redukcji kosztów operacyjnych i poprawie ich jakości.
Narzędzie IBM SmartCloud Orchestrator jest zintegrowaną platformą zarządzania chmurą zaprojektowaną tak, aby ułatwiać rozwój, wdrożenie i zarządzanie usługami cloud computing w przedsiębiorstwach, zwiększyć elastyczność, jak również przyspieszyć drożenie nowych usług. IBM SmartCloud Orchestrator zapewnia kompleksową automatyzację usług cloud computing, wspieranie infrastruktury oraz aplikacji i platform usług. Portal samoobsługowy umożliwia całkowicie zautomatyzowane wdrożenie. Topologia aplikacji projektowana jest graficznie i sprawdzana w edytorze obciążenia, a następnie łączona z zestawem schematów automatyki zintegrowanym z intuicyjnym tzw. orkiestratorem.
IBM SmartCloud Orchestrator w wersji 2.2 jest kompleksowym rozwiązaniem, które może zautomatyzować świadczenie usług w chmurze. Dzięki IBM SmartCloud Orchestrator V2.2, można:
• Szybciej dostarczać usługi w chmurze poprzez w pełni zautomatyzowany samodzielne tworzony model, wykorzystujący zaawansowany, ale prosty w obsłudze tzw. silnik orkiestracji
• Automatyzować wdrażanie całej aplikacji w wielowęzłowej topologii
• Monitorować stan środowiska chmury sprawdzając jego wydajność
• Zapewnić przejrzystość kosztów IT dzięki funkcjom, które przeznaczone są do pomiaru, analizy, raportowania wykorzystania i kontroli wydatków na zasoby cloud computing
Rozwiązanie ma na celu maksymalizowanie szybkości i usprawniać elastyczność budowy i dostarczenia usług w chmurze. IBM SmartCloud Orchestrator integruje infrastrukturę, zarządzanie aplikacjami , przechowywanie i automatyzację sieci w jednej platformie zautomatyzowanej, otwartej i łatwej w rozbudowie. IBM SmartCloud Orchestrator stworzony został w oparciu o otwarte standardy i wykorzystuje technologię OpenStack , która zapewnia bogaty zestaw funkcji infrastrukturalnych dla środowiska chmury. Integracja z rozwiązaniami IBM i narzędziami innych producentów lub dostosowanie do istniejącego centrum danych ułatwiona jest dzięki wykorzystaniu zestawu gotowych do użycia pakietów automatyzujących. IBM SmartCloud Orchestrator jest dostępny w dwóch wersjach:
1 . IBM SmartCloud Orchestrator (Base Edition) zawiera rozwiązania do udostępniania i platformę orkiestracji.
2 . IBM SmartCloud Orchestrator ( Enterprise Edition) dodaje do wcześniejszej wersji także zintegrowany monitoring i zarządzanie dostępnością środowiska chmury i obejmuje narzędzia do kontroli wydajności i możliwości planowania wydajnością.
IBM SmartCloud Orchestrator w wersji 2.2 oferuje znacznie lepszą ochronę danych, skalowalność i wydajność dla operacji intensywnie wykorzystujących bazę danych w oparciu o technologię IBM DB2 i jest przeznaczony do bardziej skutecznego zarządzania danymi. Większa dostępność jest możliwa dzięki usprawnieniom takim jak automatyczna reorganizacja bazy danych w trybie online. Ponadto zwiększona skalowalność i wykorzystanie najnowszej technologii serwerowej pomaga zwiększyć wydajność procesów, tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie z niej danych.
Oprogramowanie umożliwia także uproszczenie procesu tworzenia wirtualnych obrazów za pomocą narzędzia graficznego do budowy i komponowania obrazów wirtualnych.
IBM SmartCloud Orchestrator w wersji 2.2 obsługuje również standard tworzenia topologii i orkiestracji OASIS oraz dostarczany jest z Jazz służącym do zarządzania usługami.
Zestaw otwartych usług integracyjnych wykorzystuje wspólną infrastrukturę w oparciu o specyfikacje Open Services for Lifecycle Collaboration (OSLC ). Rejestr usług zapewnia możliwości współpracy z niemal dowolnym narzędziem znajdującym się w zewnętrznym rejestrze, łączącym z zewnętrznymi danymi. Inne usługi integracyjne obejmują wspólną wizualizację, administrację, raportowanie oraz bezpieczeństwo (np. single sign- on).
Otwarte standardy pozwalają na elastyczność i możliwość wyboru spośród dostawców rozwiązań cloud zarówno teraz jak i w przyszłości.
Dzięki IBM SmartCloud Orchestrator organizacje IT mogą szybko wdrożyć dostosowany do potrzeb rodzaj środowiska chmury niezależnie od rozmiaru i mogą rozpocząć korzystanie z większej elastyczności, skalowalności i wydajności, które oferuje cloud.
Wymagania sprzętowe
Dla IBM SmartCloud Orchestrator V2.2 wymagane są następujące minimalne wartości dla pamięci i przestrzeni dyskowej.
• RHEL 6.3 x86-64 Linux włączony system VT
– Liczba procesorów: 4
– Ilość kart sieciowych: 1
– Pamięć: 24 GB
– Dysk twardy: 550 GB
• Business Process Manager (BPM):
Po uruchomieniu SmartCloud Orchestrator serwer BPM może uruchamiać w trybie All-in jedną maszynę z SmartCloud Orchestrator lub bardziej efektywnie na wydzielonej maszynie wirtualnej:
– RHEL 6.3 x86-64 system Linux
– Liczba procesorów : 2
– Pamięć: 6 GB
– Dysk : 50 GB
Wymagania dotyczące oprogramowania
Następujące systemy operacyjne obsługiwane są przez IBM SmartCloud Orchestrator V2.2.
IBM SmartCloud Orchestrator V2.2 wykorzystuje hypervisor jako warstwę wirtualizacji pomiędzy sprzętem i systemem operacyjnym. Obsługiwane hiperwizory są:
• VMware ESXi V4.1 , VMware vSphere 5.0, VMware vSphere 5.1
• Maszyny wirtualne hostowane na RHEL 6.3 x86_64
Uwaga: instalator obsługuje tylko Red Hat Enterprise Linux 6.3 x86_64.
• IBM DB2 jest bazą danych zaplecza (backed). Obsługiwana jest wersja DB2 10.1 x86_64 .
Specyfikacje programu oraz informacje dotyczące określonego środowiska pracy można znaleźć w dokumentacji dołączonej do programu w języku angielskim.
Prelegenci
Karolina Pilarczyk – Cloud & Smarter Infrastructure Partner Manager. Od 12 lat związana z branżą IT. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała przygotowując koncepcje rozwiązań oraz koordynując zespoły techniczne podczas procesów sprzedaży rozwiązań ERP, ECM, middleware. Obecnie jest odpowiedzialna za rozwój sieci Partnerskiej w obszarze Cloud & Smarter Infrastructure: monitoring i zarządzanie infrastrukturą, backup i archiwizacja, zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa. Prywatnie pasjonatka nowych technologii i motoryzacji (czynnie biorąca udział w zawodach driftingowych w Polsce)
Witam@, w jakich godzinach odbędzie się webinarium 5 listopada 2013?
przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz. Webinarium odbyło się w godzinach 12:00 – 13:10. Zarejestrowani na to webinarium użytkownicy otrzymają mail z linkiem do zapisu wideo.